Terapia manualna

"Zdrowie nigdy nie ginie, ono skupia nasze doświadczenia” Rollin Becker

Człowiek jest wyjątkową istotą. W każdym z Nas zapisane jest zdrowie. Jednak przez życie jakie prowadzimy doprowadzamy do sytuacji kiedy nasze ciało nie radzi już sobie z problemem i informuje nas „bólem”. Często denerwujemy się z tego powodu, jest to informacja bardzo ważna. Ciało informuje Ciebie : „pomocy!”. Wtedy bardzo często sięgamy po leki przeciwbólowe jednak one nie leczą przyczyny tylko objawy. Czynników, które powodują ból może być wiele. Ból który pochodzi ze struktur narządu ruchu jest wskazaniem do wizyty u fizjoterapeuty. Przez szczegółowy wywiad oraz badanie terapeuta jest w stanie Państwu pomóc wdrażając specjalistyczne leczenie.

Terapia manualna ma potężną ilość narzędzi aby radzić sobie nawet z najtrudniejszymi przypadkami. Znalezienie problemu odbywa się przez szereg testów oraz wywiad. Terapia manualna to nie bardzo często nadużywane manipulacje w postaci „strzelania kręgosłupa”,”wciskania dysków” itp. Praca z narządem ruchu to bardzo precyzyjne techniki tkanek miękkich, techniki energii mięśni, techniki manipulacji powięzi a przede wszystkim EDUKACJA PACJENTA i zmiana nawyków, które podtrzymują problem. Jednym słowem fizjoterapeuta jest przyjacielem pacjenta nasza praca ma na celu odnalezienie „własnego lekarza” w chorym i doprowadzenie jego organizmu do równowagi (fizycznej oraz psychicznej). Zapraszamy Serdecznie

W terapii manualnej pracujemy w oparciu o koncepcje:

• Terapii  Manualnej w Modelu Holistycznym
  • Terapii Czaszkowo-Krzyżowej
  • PNF
  • Kinesiology Taping
  • Terapii punktów  spustowych
  • Terapii metodą McKenzie
  • Terapii  manipulacji powięzi oraz łańcuchów mięśniowych
  • Manipulacje Powięzi Stecco
  • Własne  doświadczenie

Wskazaniami do terapii manualnej są:

• Bóle kręgosłupa (lędźwiowego,  piersiowego szyjnego, kości ogonowej)
  • Bóle cierpnięcia , mrowienia kończyn
  • Bóle zamostkowe lub przedniej ściany klatki piersiowej z wykluczonym zagrożeniem kardiologicznym
  • Dolegliwości twarzoczaszki: bóle twarzy, zdrowych zębów, języka, problemy z dziąsłami, bóle żuchwy i innego rejonu
  • Bóle głowy (w tym migrenowe) mdłości, zawroty, zasłabnięcia omdlenia
  • Szumy w uszach, inne dolegliwości uszu bez przyczyn laryngologicznych
  • Bóle bioder
  • Osłabienia siły mięśni kończyn
  • Zaburzenia w oddawaniu moczu i inne objawy układu moczowo – płciowego bez przyczyn urologicznych
  • Zaburzenia perystaltyki jelit (zaparcia, rozwolnienia, wzdęcia)
  • Inne dolegliwości, których przyczyn  nie znaleziono w badaniach lekarskich

Jeżeli masz pytania lub wątpliwości co do terapii zadzwoń lub napisz postaramy się Tobie pomóc. Na pierwszą wizytę należy zabrać ze sobą dokumentację medyczną z dotychczasowego leczenia (szczególnie zdjęcia RTG) oraz wygodną bieliznę, która nie będzie krępowała podczas badania.

Projektowanie stron internetowych - Agencja interaktywna Hulio.pl